måndag 15 juli 2013

Tiden går

Jag skriver inte längre så ofta om Julia

Men det betyder inte att hon inte finns i mina tankar

Hon finns i mina tankar

Ständigt

Det är så länge sedan

Jag har skrivit otaliga inlägg om saknaden och sorgen

Och den ser likadan ut

Den minskar inte

Har inte ändrat karaktär

Jag tycker bara att jag upprepar mig

Jag har väl inte heller samma behov att ventilera den

Samtidigt har det inträffat så många andra svåra saker i mitt liv att jag har svårt att separera känslorna







Jag och Molly har nyligen varit på Rhodos

2005 var vi här med Julia

Jag fick verkligen kämpa med alla minnesflashbacks och för det mesta gick det bra

Men en kväll när vi tittade på showen brast det för mig när jag såg en liten tjej stå och digga

Hon påminde så otroligt mycket om Julia

Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag bokade resan dit av alla ställen

Men vi var angelägna att komma iväg just den veckan

Herregud vad länge sedan det är

Bara kolla på killarna

Killen där på stranden

Han har precis kommit i målbrottet

Den andra killen

Han i baren

Ja han älskar fart och kör gärna fortare än fortast

Han börjar sista året på mellanstadiet

Det är hisnande

Och jag själv

Jag är precis lika ung nu som då



1 kommentar:

Melody and M.E sa...

Det finns inte många meningar som det finns sådan smärta i som i din rubrik idag!
Hur lite jag än vill, så rinner en tår på kinden varje gång jag läser de orden och så även nu...
Kram M.E