fredag 12 oktober 2012

Triggers

Sorgen kan gripa tag i mig när jag minst anar

Det är så det är

Jag har vant mig vid att det är så det kommer att vara

Ändå blir jag lika förvånad varje gång

Ändå är jag lika oförberedd på känslorna varhe gång

En helikopter, en bild, en sång, ett ord, ett klädesplagg......

Eller K

Där stod hon

Vid min busshållplats

På min gata i stan

En av de bästa

En av de allra allra bästa

Så ung, så mogen, så klok

En påminnelse om en annan tid

Ett annat jag

En påminnelse om glädje och sorg

Om saknad

Om smärta

K

Barnens första dagisfröken

Alltid nära till tröst, en kram, en öm strykning över armen när man behövde det

När jag behövde det

Och sånt behöver jag ofta

Tårarna strömmade nedför mina kinder efter det mötet

Det blev för mycket

Mina kvarter

Där tre av mina fyra barn har växt upp

Julia

Alla kände lika stor glädje som vi

Allra mest K

En tjej

Efter Wille och Ludde

Vi lämnade ett sommarsoligt Stockholm med glädje

Men också med vemod

Nästa gång vi sågs hade vi precis förlorat Julia

Och igår sågs vi igen och allt var precis som vanligt

Fast ändå inte





2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

KRAM!!!!!!!!

dianasdrömmar sa...

Kramar om allt vad jag kan finaste Sahra