söndag 18 december 2011

J - del 8

Hade en sådan knäpp dröm. Det var på BIVA. I alla salar fanns det ett mikroskopiskt borrat hål i väggen i ögonhöjd. Så att man kunde stå och kika i smyg på de i salen bredvid. Inte så mycket för att spana på patienter utan mer för att kolla hur de anhöriga uppförde sig.

Jag hade absolut fått fem plus för gott uppförande om detta hade varit en sanndröm. Eller hur. Fast kanske inte. Man får nog avdrag om man säger att man inte gillar doktorn eller att han irriterar en.

I alla fall stod du och spanade i ett hål. Vet inte vad du såg. Men strax efter skulle jag träffa en psykiatriker. Han ville tvinga i mig ärtsoppa och då pratar jag inte om god krämig len varm ärtsoppa som man äter till punchen på torsdagar utan kall, äcklig, smaklös, klumpig ärtsoppa. Att äta ärtsoppan skulle hjälpa mig att inte förtränga det som hänt. Mycket konstig dröm. Förtränga är det sista jag har problem med. Tvärtom.

Jag sover i alla fall. Även om det innebär en del skumma drömmar. Och det utan alla piller som doktorn skrivit ut åt mig. Frisk luft och motion funkar i alla lägen


Inga kommentarer: