måndag 2 januari 2012

J - del 11

Du skriver så klokt till mig. Det är en stor tröst för mig att du finns. Jag förstår inte riktigt varför just dina ord går in. Egentligen säger alla andra ungefär samma sak, men jag lyssnar verkligen och tar till mig det du säger. Som att jag inte ska vara rädd för sorgen och gråten. Jag måste tillåta mig att vara ledsen, tillåta människor att visa medkänsla.

Saknaden kommer alltid att finnas där, men med tiden kommer den inte att behöva dominera. Även ljusa minnen kommer att finnas där. Minnen som lyfter och ger glädje.

Du vill inte utge dig för att vara någon drömtydare, säkert klokt. Du anser ändå inte att jag förtränger något. Jag är tvärtom väldigt öppen och vettig i mina tankar. Jag kommer att lära mig att leva med det här på ett sunt sätt och kanske till och med bli lite starkare än innan. Du tror på mig. Om du tror på mig, vågar jag tro på mig.

Du är glad att jag kan sova. Jag är glad att jag kan sova. Och jag är glad för att du skriver till mig. Jag vill nästan tralla.

3 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Sarah,
Kom för första gången in på den här sidan. Tårar rullar nerför mina kinder.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till dig, för jag förstår att ord inte kan beskriva vad du känner och har känt. Min vardag och mina bekymmer känns helt plötslig så triviala och mitt hjärta värker för dig.
Jag vill ge dig en stor stor kram, jag har förstått att du inte vill ha medlidande, men du får kärlek av mig. Kärlek i massor!!!

Jannike

Och du, jag tror på änglar...

Annika sa...

Sarah.
Har inte sett detta förrän nu.
Vad skall jag möjligtvis kunna säga.
Hur skulle jag någonsin kunna förstå?
Nej, jag kan inte säga något för allt jag kommer på är så banalt.
Men jag såg detta. Jag tänker på dig och jag fattar att jag inte kan fatta.
Men jag är iaf övertygad om att hon ser dig, att hon älskar dig och vill att du ska må bra. Hon finns, hon har det bra och hon väntar på dig när det är din tur. Det är jag helt säker på.
Med all respekt, värme och deltagande
/Annika

Tindy sa...

jag vill bara ge dig en kram.....fina....Kram...